11 juli 2016

SOMMARMAT

Det finns vissa maträtter som jag bara blir sugen på när det
är varmt och soligt och man kan sitta ute och äta! Som räksmörgås t.ex . MUMS!






Jag tror faktiskt aldrig jag har ätit en räksmörgås på vintern, men på sommaren
brukar vi göra dem lite då och då.  I alla fall om det blir en bra sommar. Vädermässigt sett....







Enkelt, snabbt och gott - helt perfekt sommarmat!

Känns som om precis alla andra har gått på semester nu, men
jag har en vecka kvar. Dock är det ganska lugnt på jobbet och jag
ska i alla fall inte jobba på fredag, så det är bara 4 dagar kvar. Skönt!!




7 kommentarer:

  1. Gud vad gott det såg ut!! Jag tål inte räkor längre men jag kan ff känna känslan av hur gott det är! Jag svarade på din fråga hos mig men du får svaret även här:) Oh ja det finns mycket! Men åker ni bara över en dag kan det bli långt att åka till Böda om ni kommer från Kalmar. Gårdby på Södra Öland är jättemysigt ställe där man kan shoppa o fika. I Färjestaden finns pParadisverkstan. Åker ni norr över tycker jag ni skall bada i Äleklinta( men det är stenstrand o ej långgrunt) köpingsvik är sandstrand inte lika fint som Böda men ändå väldigt fint. Agnes Cafe ligger lite mer Norrut men är ett jättemysigt gårdscafe med lite Shopping. Himmelsberga museum är jättemysigt cafe. Solliden har mysigt cafe och där kan man titta på Borgholms slottsruin och Solliden där Kungafamiljen är nu. Hoppas något av detta passar er med vad ni vill göra? Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Jag märkte nu när jag kommenterade nyss att det blev med min gamla blogg😏 konstigt så jag provar att skriva igen för att se om det funkar med länk till min nya blogg😊

    SvaraRadera
  3. Här äts det räksmörgås även på vintern.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  4. Ser gott ut! Brukar inte äta räksmörgås varken sommar eller vinter. : )
    Vi har haft 2 veckor semester och jobbar nu 2 veckor innan 3 veckor semester kommer igen.
    Ska bli skönt!

    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Så gott med räkmacka, så mycket sommar :)
    Ha det fint !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Fantastiska bilder på den mackan!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Oj vad smarrigt det där såg ut!! Härliga foton också. Håller med, räkmacka smakar sååå gott om sommaren.

    Härligt att ha semestern kvar att se fram emot, jag har ett par veckor kvar innan det är dags att börja arbeta igen.

    Semesterkramizar aka

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!