09 mars 2016

MATLISTOR OCH MIDDAGSMAT


Brukar ni planera middagar för hela veckan?
Vi brukar försöka göra en matlista och sen storhandla.
Men nu börjar jag ha svårt att komma på maträtter,  
känns som om det bara blir samma om och om igen.

Tråkigt att laga och tråkigt att äta....






Själv är jag inte så jätteförtjust i att laga mat och vill att det ska gå
snabbt och lätt. Därför blir det ofta någon gratäng eller nån typ av
"allt-i-ett-rätt" som man bara kan köra in i ugnen. Då hinner man dessutom 
städa upp i köket medan maten blir klar!






hur brukar ni göra? Planerar ni för hela veckan?
Och framför allt, lagar ni några goda maträtter som ni kan tipsa mig om!? :)


5 kommentarer:

  1. Wish I could...
    Men just nu kör vi matkasse då vi inte orkar annat... Men igår var det verkligen riktigt äckligt...
    Brukar inte säga att mat är äckligt, men tofu... Det var verkligen inte gott alltså. Blä!
    Ha en fin onsdag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jag är en sån där som gör det ibland, planerar. Och blir lika förvånad varje gång över hur bra det funkar=))
    Brukar köra på recept från ICAs hemsida när fantasin tryter.
    Men det måste vara enkelt på vardagarna.

    Fin dag till dig / Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Vi gör alltid en matlista som vi tar med oss när vi veckohandlar, men lagar inte mat för hela veckan. Har dock funderat på det så man slipper stå i köket halv tio på kvällen :)

    SvaraRadera
  4. Jag brukar skriva matlistor så vi vet vad som ska lagas. Storhandlar även en gång i veckan.
    Men jag håller med! Känns tråkigt och att man alltid äter samma lika.....

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Vi kör matlista och storhandlar en gång i veckan. Eller jag gör de. När sonen är hemma. När han är hos sin pappa brukar de bli matlådor från frysen. Men de är så svårt att hitta på maträtter. De blir alltid samma. Så tråkigt. Kram

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!