06 januari 2015

LEDIG TID



Idag har det mesta av alla julsaker åkt ut, men julgranen står fortfarande kvar.
Det är ju det där med alla barren som kommer sprida sig över hela 
vardagsrummet och hallen som skapar ett visst motstånd... 
Ja, ja, får ta tag i det där imorgon!






Och imorgon börjar ju skolan - med studiedag för både lärare och fritidspersonal.
Så här blir vi alltså hemma en dag till. Skönt :)






Älskar det här med att vara hemma. Vara hemma och ha tid.
Tid för barnen, tid att hämta och skjutsa hit och dit, att göra saker tillsammans.
Tid för mig att träna, blogga, läsa eller göra ingenting.
Och att inte alltid vara trött och inte orka!
Det är så här det ska vara...






Kanske borde man jobba lite mindre och prioritera det som är viktigt....




8 kommentarer:

  1. love your picture!!! happy new year, angie

    SvaraRadera
  2. Visst vore det skönt med mer tid, tycker jag också fast mina barn är stora... Ha en skön dag hemma. Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Visst är det så... Fast jag har inte riktigt kommit ner i de varven trots att jag varit hemma o sjukskriven sen i oktober.
    Så det är verkligen något jag jobbar med och ska lära mig.. Det får bli mitt mål under 2015.
    Ta hand om dig och ha en fin dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Här har vi också haft studiedag. :)
    Granen står kvar även här men i helgen får den nog åka ut.

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Här åkte granen idag. Sonen hade testat hur hårt barren satt fast och jag kan säga att det nästan räckte med att titta på den så rasslade det. Alla andra julsaker har också åkt ner i lådor idag, men stjärnor och ljusstakar är kvar ett tag till. Tycker att de är så mysiga fortfarande.
    Visst är det skönt att vara ledig och känna att man orkar med livet. Jag har jobbat 75% ända tills för ett år sedan och emellanåt känns det. Ok, det är kul med ett extra tillskott i plånboken, men ibland är fritiden mer värd.
    Ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag tror på att hitta en balans och den är högst individuell. Som du läste hos mig har jag precis gjort en jätteförändring. Jag känner mig väldigt lycklig och lugn just nu och det har verkligen smittat av sig på barnen och min man! Men jag skall inte sticka under stol med att jag gillar att shoppa och att pengar är viktiga! Jag tittade länge på din nyårsdukning! Superfina! Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Att hitta balansen mellan jobb o familjen är verkligen inte lätt. Själv kan jag ångra att jag inte var hemma mer med killarna när de var små, det är ju trots allt en tid som aldrig kommer tillbaka. Här är julen ute o fräscha tulpaner står på matbordet. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Hej, och stort tack för ditt inlägg hos mig!!! Man vill såklart inte att andra ska vara i samma situation som jag är i just nu, men det värmer oerhört att få höra om andra som varit där och tagit sig ur. Jag vill ju tro att vi kommer ut på andra sidan en vacker dag, dom allra flesta gör ju det, men just nu känns det så otroligt långt bort. Men snart så... jag är bara så otroligt rädd för att vi fastnar i mönstret och att hon väljer en väg utan oss när hon blir tillräckligt stor. Men det får vi hantera då i så fall. Det är inte lätt att vara tonåring heller i dag.
    Kram J

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!