30 juli 2010

VARNING FÖR ÖNSKEFOTO!!!




VARNING FÖR:




Just nu är jag sååå ARG!!!

Ni vet den där fotoboken vi skulle beställa. Vi valde Önskefoto, skickade in beställningen och fick ett bekräftelsemail. Efter 14 dagar, när boken skulle komma på posten och tas med som en present när vi åkte på semestern, hör de av sig och säger att det blivit något fel på överföringen.

Ok, vi skickar in den igen, men har förstås ingen present att ta med oss:(
Denna gång pratar vi med dem på telefon för att se att överföringen verkligen fungerat.

Nu, efter ytterligare 14 dagar, när boken ska komma med posten får vi ett nytt mail. Överföringengen har inte fungerat, skicka in bilderna igen. HUR DÅLIGT ÄR INTE DET!!!

När jag nu pratar med dem visar det sig att de har haft problem under en månads tid. Men ingen information om detta, varken på hemsidan eller vid kontakt med dem. Istället ger de intrycket av att det bara var just våra bilder det inte fungerat med.

Och när jag frågar hur de kunde säga att överföringen fungerade vid senaste uppladdningen kommer det fram att "nja, vi tittade ju inte på just dina bildfiler, utan vi tar stickprov, och vi trodde att vi hade löst problemet.."
Ursäkta mig, men HUR dum får man vara!?!? Att på telefon säga till kunden att allt fungerat, att bilderna kommit fram och är ok, fast man i själva verket inte ens tittat på dem!


Vi har tidigare anlitat Önskefoto och det har fungerat bra. Att det blir produktionsproblem, visst det kan hända. Men att man är så dålig på att informera om förseningar och problem och helt enkelt ljuger för sina kunder - det är INTE ok!!!

Jag kommer aldrig anlita dem igen. Även om vi nu ska få boken utan kostnad. Jag har nämligen skickat in den igen. För nu ska det ska det fungera. Och nu "tror" de inte längre. Nu vet de.

Jag tror inte heller längre. Inte på Önskefoto i alla fall:(